- 2016. január 9., 09:00
A Chevrolet úgy tűnik, hogy idén valóban piacra lép a nagy hatótávolságú, teljesen elektromos családi autóval.

Aki a kis hatótáv miatt nem váltott eddig tisztán elektromos autóra, az alól az autógyártók szépen lassan kezdik kihúzni a legnagyobb kifogást. Perszer az már egy ideje látszik, hogy 2016 egy jelentős év lesz a villanyautós piacon, hiszen a Chevrolet, a Nissan és a Tesla is ekkorra ígérte az egy töltéssel 200 mérföld megtételére képes, tömegeknek szánt autóját.

Ígéretek szintjén már tavaly is a GM-hez tartozó Chevrolet állt a legjobban, hiszen már tavaly ilyenkor bejelentették, hogy mit fog tudni a tisztán elektromos középkategóriás autójuk. Az idei bejelentés lényege, hogy az autó már olyan szinten működőképes, hogy oda merték adni néhány kiválasztott újságírónak egy körre egy lezárt parkolóban.

Az amerikai mérés szerinti 200 mérföldes, vagyis nagyjából 320 km-es hatótáv már Magyarországon belüli közlekedéshez is nagyjából megfelelő, így ha elsőként piacra tud vele lépni a Chevrolet, akkor nagyon sok vevőt hódíthat el a piac többi szereplőjétől. Az autó megjelenését idén őszre tervezik, amivel nagy valószínűséggel elsőként lépik át a 300 km-es hatótávot az adóvisszatérítések után 30 ezer dollár alatti kategóriában.

A relatíve alacsony árszint ellenére a GM komolyan telepakolta az autót technológiai extrákkal. A nagyméretű kiválasztott célponthoz az útvonal tervezésekor igyekszik gazdaságos útvonalat választani, lesz benne vészfék asszisztens, a tolatókamera képét pedig a visszapillantó tükörben láthatjuk. A folyamatosan olnine lévő autó a Tesla óta már nem újdonság, de az utasokkal WiFi-n megosztott 4G kapcsolatra még azért sokan felkaphatják a fejüket.

Az autóból a Chevrolet standján egyetlen elkerített példány volt kiállítva, így azt nemhogy kipróbálni, hanem még beleülni sem lehetett. A külső dizájn viszont igen tetszetősre sikerült. A néhol a BMW i3-ra emlékeztető formai elemek nagyon jól összeállnak egy olyan autóvá, ami nem riasztja el az átlag vásárlót, mégis jól felismerhető lesz a forgalomban résztvevők számára.

Az autó első ránézésre keskenyebbnek tűnik, mint a Magyarországon legelterjedtebb Nissan LEAF, de a BMW i3-nál valószínűleg tágasabb. A pontos specifikációt a Chevrolet a jövő heti detroiti autókiállításon fogja nyilvánosságra hozni.

Címkék