- 2010. szeptember 5., 12:20
A Sony megmutatta a Google TV-t, de kipróbálni még nem lehetett – a standon csak egy demó futott.

Elvileg novemberben érkezik a Google TV az USA-ba, így hamarosan megkapjuk a választ arra a kérdésre, hogy vajon a Google-nek sikerül-e a tévépiacra is betörni.

A siker korántsem garantált, mert a tévés társaságok nem igazán lelkesednek az ötletért, hiszen nem szeretnék, ha a lineáris tévéadás helyett a felhasználók rászoknának az on demand tartalomra – főleg akkor, ha ez a nézettség csökkenésén keresztül hirdetési bevételeik csökkenéséhez is vezet. A Google-t persze mindez nem zavarja, és a Sonyval karöltve bemutatták az első Google TV-t. Amit kipróbálni igazán nem lehetett, annak ellenére, hogy a Sony már novemberben bevezetné a tévét az amerikai piacra.

A Google TV egy, a tévébe épített, Intel Atom processzoros gépen fut, és Chrome-ot használ a böngészéshez (az OS pedig az Android), azt viszont nem tudjuk, hogy mennyire gyors és mennyire kényelmes az irányítása. Még a tévé távirányítóját sem hozta el a Sony (legalábbis nem a véglegeset, amit így meg sem mutatott senkinek), pedig érdekes lenne látni, hogy a sok gépelést a Sony számgombokkal vagy esetleg QWERTY billentyűzettel képzeli-e el. (Megkérdeztük, de ez még titok…) A felület a látottak alapján jól ki lett találva, de igazából semmi újat nem tudtunk meg ahhoz képest, mint ami a korábban kiszivárgott infókból kiderül. És a kezelőfelület kialakítása sem újdonság: a menü és a böngésző címsora a tévé képe „felett” jelenik meg, míg az alkalmazások már teljes képernyőben futnak, úgy, hogy közben a tévé képe kicsiben valamelyik sarokban fut.

A Sony/Google demója főleg a webes feladatokra koncentrált természetesen, így YouTube, Google Maps, Picasa, és a web összekapcsolása a tévével a legfontosabb momentum; a demó alapján a Google TV képes arra például, hogy a foci VB közben mindenféle infót keressen nekünk a weben, behozza a VB hivatalos honlapját, stb. A kár csak az, hogy azt eddig is tudtuk, inkább kipróbálni lett volna érdemes – a demó alapján ugyanis az nem derül ki, hogy a találatok egyedi környezetben mennyire relevánsak. Mondjuk a Google-t ismerve biztosan azok lennének.