Nincs időd napi szinten követni az eseményeket? Iratkozz fel heti hírlevelünkre! E-mail cím:

Tesco Mobile-os vagy? Már nem sokáig!

2016. február 24. - spidermanSzólj hozzá!

Megszűnik az áruházlánc saját márkás telefonszolgáltatása, mivel négy év alatt sem tudott elég előfizetőt szerezni.

Iparági információk szerint megszűnik a Tesco saját márkás mobilszolgáltatása, a Tesco Mobile. Az áruházlánc csak virtuális szolgáltatóként volt jelen a piacon, az infrastruktúrát a Vodafone biztosította számára (annak ellenére, hogy a saját hívószám 31 volt). A pontos részletek még nem ismertek, de az biztos, hogy április 5-én megszűnik a vásárlási lehetőség – ettől az időponttól kezdődően nem lehet majd SIM-kártyát vásárolni, és elképzelhető, hogy az egyenleg feltöltése is szünetelni fog átmenetileg. A Tesco Mobile április 16-án áll majd le, de az ügyfelek természetesen továbbra is használhatják majd a telefonjaikat, mivel átveszi őket az infrastruktúrát eddig is biztosító Vodafone.

Az ügyfelek a további teendőkkel kapcsolatban értesítést fognak kapni. Az biztos, hogy a hívószámok nem fognak változni, a tarifák sorsa viszont még nem eldöntött. Állítólag lesz közöttük olyan, amelyik megszűnik, de olyan is, amelyet a szolgáltató az eredeti feltételekkel tovább visz még egy ideig. Valószínűleg mindez azon múlik majd, hogy az egyes konstrukciókat hányan használják. Mivel előre fizető ügyfelekről van szó, a hűségidő nem lesz korlátozó tényező, így aki váltani szeretne, az minden kötöttség nélkül léphet majd.

A Tesco Mobile 2012. március 1-jén indult, és a Tesco bízott benne, hogy gyorsan a piac meghatározó szereplőjévé válik majd – ez a jelek szerint nem sikerült.


Update: cikkünk megjelenését követően a Vodafone az alábbi állásfoglalást adta ki:
A Vodafone sajtóosztálya megerősíti, hogy a Tesco Mobile ügyfelei 2016. április 6-t követően a Vodafone Magyarország ügyfelei lesznek. Az átvételről az érintett felhasználók személyre szóló, részletes tájékoztatást kapnak. Az Ügyfelek átadása 2016. április 6. és 2016. április 16. között valósul meg, a hívásindítás és SMS küldés az átmeneti időszakban is zavartalanul elérhető lesz.

A korábbi Tesco Mobile felhasználókat a Vodafone a szolgáltatóváltást követően, 2016. május 6-ig 1G-os adatkerettel és 2016. május 6-ig, majd azt követően kétszer 30 napig, felhasználható, háromszor 1000 Ft-os, belföldön, normál díjas irányba lebeszélhető kerettel fogadja.

A korábbi Tesco Mobile ügyfelek számára 2016. április 6-tól a Vodafone változatlan percdíjakkal nyújtja a korábbi Kedvenc és Dupla tarifákat. Emellett a Vodafone a szolgáltatóváltást követően, a korábbi Tesco Mobile felhasználók számára is elérhetővé teszi a külföldi adathasználatot, így az új ügyfelek is használhatják Európa legnagyobb 4G hálózatát.

A korábbi Tesco Mobile ügyfelek a szolgáltatóváltást követően igénybe vehetik a Vodafone mobil applikációit, előfizetéseikkel kapcsolatos ügyeiket pedig a Mobil Vodafone alkalmazáson, a Vodafone 1270-es ügyfélszolgálati vonalán, vagy az éjjel nappal elérhető online ügyfélszolgálaton intézhetik.

A tranzakciót a változó piaci körülmények indokolták.