Nincs időd napi szinten követni az eseményeket? Iratkozz fel heti hírlevelünkre! E-mail cím:

Izgalmas új szolgáltatások és eszközök a TomTom kínálatában

2010. április 27. - mostSzólj hozzá!

04-27
Nyáron kiterjeszti a Live és a Premium szolgáltatások által lefedett területet a TomTom – valamint pár teljesen új készüléket is bemutatnak.

A kiterjesztés esetünkben azt jelenti, hogy júniustól hazánkban is elérhető lesz a Live szolgáltatások köre – egész pontosan 33 országban, tehát Európa túlnyomó részén igénybe vehetjük majd ezeket. A Premium Services által lefedett területet is megnövelik, 16 országra, ebben mi még nem vagyunk benne, de kérdésünkre a TomTom képviselője nem zárta a ki a lehetőséget, hogy a jövőben ezek is megérkezzenek hozzánk. A további jó hírek közé tartozik, hogy a szolgáltatások használata az első évben ingyenes lesz.

Ezen szolgáltatások közé tartozik egyébként a sebességmérő kamerák adatbázisa, a TomTom saját adatbázisán alapuló forgalmi helyzetjelentés (ennek fejlettebb változata a HD Traffic, ami a Premium Services része) vagy a hotelfoglalásokat segítő Hotel Bookings. A mindezek működéséhez szükséges mobilnetet nem terheli roaming, tehát ha külföldön használjuk Live előfizetésünket, nem kell félnünk a horribilis telefonszámlától.

Ami az új készülékeket illeti, május végén érkezik a motorosoknak szánt Urban Rider és Rider Pro. Mindkettő a motorosok igényeire lett optimalizálva, és tartalmazza a TomTomtól eddig megszokott funkciókat – például az IQ Routest és a sávnavigációt. A kesztyűben való kezelés megkönnyítésére némileg optimalizálták a kezelőfelületet is, például az Urban Rider kezdőképernyője csak két menüpontot tartalmaz.

A komolyabb felhasználóknak szánt Rider Pro legfontosabb plusz tulajdonsága, hogy bluetoothos headsetet is mellékelnek hozzá, így a telefonnal összekapcsolva kihangosítóként is használható, ráadásul a hangutasításokat is jobban halljuk majd. Ami az árakat illeti, az Urban Rider ajánlott fogyasztói ára 69 990 forint lesz – a Rider Pro áráról még nincs információ.

A harmadik bemutatott készülék a cég új csúcsmodellje, a Go Live 1000, ami azért is érdekes, mert egy teljesen új hardver- és szoftverplatformra épül, amely a jövőbeli TomTom eszközök alapja is lesz. A Go Live 1000 megjelenése valamikor a nyáron várható, de ennél pontosabb információt (és várható árat) a cég képviselői nem voltak hajlandók elárulni.

Hardver tekintetében a Go Live 1000 kifejezetten erősnek tűnik: 500 MHz-es ARM11-es processzor hajtja, amelyet 512 MB RAM és 4 GB flash memória egészít ki. A GPS-vevőt a Broadcom készítette, kifejezetten a TomTom specifikációinak megfelelően. Képernyője 4.3”-es, és ami igazi újdonság: kapacitív technológiát használ és támogatja a multitouchot és a gesztusokat is. Sajnos kipróbálni egyelőre csak a prototípusokat tudtuk, amelyeknél még a multitouch nem működött, de a cég ígérete szerint ez még változni fog. A hardverhez tartozik az újfajta, mágneses tartó is.

Elég sokat változtatott a TomTom a kezelői felületen is. Kívülről nézve nem is annyira nagy a különbség – az ikonok és a térkép is szebb lett, köszönhetően az új képernyőnek is. A menürendszeren egyszerűsítettek és intelligensebbé tették (például ha nincs aktív útvonal, nem jelenik meg az újratervezés menüpont). Sokkal komolyabbak azonban a változások a motoron belül: az egész rendszer immár Webkit-alapú, és képes közvetlenül kapcsolódni az internetre (például a fejlesztések letöltéséhez). Az előadás során bemutattak pár jövőbeli fejlesztést is - például egy olyan plugint, amellyel a Facebookhoz csatlakozhatunk -, de ezek a piacra kerüléskor még nem lesznek elérhetőek. A fejlesztés másik fontos iránya az útvonaltervezés sebességének felgyorsítása volt. Itt úgy sikerült egy nagyságrendet javítani az eddigi teljesítményen, hogy rengeteg útvonalat már előre lemodelleztek – ezek pedig részét képezik a Go Live 1000 belső adatbázisának. A demó során egy Hollandia-Spanyolország útvonalat 1 másodpercnél rövidebb idő alatt tervezett meg a készülék – a kipróbált prototípusnak a nem végleges szoftverrel pedig 10 másodpercre volt szüksége egy Amszterdam-Párizs útiterv összeállításához.