Nincs időd napi szinten követni az eseményeket? Iratkozz fel heti hírlevelünkre! E-mail cím:

A TCO összehasonlította az aktív és passzív szemüveges 3D-t

2011. május 04. - spidermanSzólj hozzá!

05-04
A TCO Development érdekes, de nem túl meglepő eredménnyel zárult kutatást végzett, amelyben a cég szakemberei az aktív és passzív szemüveggel működő 3D rendszereket hasonlították össze. A tanulmány három fő megállapítást tesz, amelyeket a mi tesztjeink korábban már igazoltak.

A TCO tanulmányának első pontja a crosstalkot érinti és azt mondja ki, hogy alapesetben mindkét technológia működtethető alacsony crosstalk mellett, ám a betekintési szög jelentősen befolyásolhatja az egyes technológiák viselkedését. A vizsgálat során horizontálisan és vertikálisan is 30 fokos irányig tesztelték a szakemberek a 3D rendszereket, és arra a megállapításra jutottak, hogy horizontális irányban az aktív és passzív rendszerek viselkedése hasonló, vertikálisan ugyanakkor a passzív (polarizációs) szemüvegek betekintési szöge alacsony, ami ahhoz vezet, hogy 15 fok körüli értéknél már érezhetően keveredik a bal és jobb szem számára készült kép.

A TCO vizsgálta a két technológiával elérhető fényerőt is; a mérések alapján a passzív rendszer segítségével elérhető maximális fényerő háromszorosa az aktív rendszerrel mérhető értéknek, ugyanakkor a szervezet azt is hozzáteszi, hogy a nézők számára érzékelhető különbség a szem sajátosságainak köszönhetően nem tűnik ekkorának.

A tanulmány harmadrészben megállapítja azt is, hogy az aktív 3D rendszerek fizikai elbontása a működési elvőbl adódóan nagyobb (1920×1080 pixel mindkét szem számára, szemben a passzív 3D 1080×540 pixelével), de a TCO Development kutatása rámutatott arra is, hogy az eltérő információtartalom miatt a 3D-ben érzékelhető részletesség mindkét technológia esetében nagyobb valamivel az egy szembe jutó pixelek számánál.

Niclas Rydell a TCO Development tanúsítvényokért felelős szakembere elmondta, hogy a szervezet számára fontos, hogy a 3D megjelenítők esetében is értékelni tudják az érzékelhető élményt illetve az ergonómiai szempontokat, ezért a jövőben több, a 3D képmegjelenítők vizsgálatát célzó kutatásra is lehet számítani.