- 2014. szeptember 2., 13:24
Ami eddig sikertörténet volt, egyszerre a réteskészítés tipikus példájává vált: havon, esőben nem megy.
Hirdetés

Van néhány dolog, ami kevésbé hangoztatott a Google önmagát vezető, tehát autonóm járművével kapcsolatban: noha a tesztek alatt 700 000 mérföldet, azaz közel 1,12 millió kilométert már megtettek az autók forgalomban, csak Kalifornia állam útjainak 1%-án voltak még, a hálózat 99%-án még hírből sem ismerik. Ez azt jelenti, hogy egy adott klimatikus környezetben, ismert helyeken az autó használható, ismeretlen területeken viszont könnyen megáll a tudomány. És az autó.

Egy útvonal kiszámolásakor nagyon sok előzetes számítást végez az autó számítógépe, sokkal többet, mint a Google Maps útvonaltervezője. Ez azt is jelenti, hogy a művelet pontossága nagyon nagy mértékben függ attól, hogy van-e Google-adat az adott útvonalról vagy sem. Ha nincs, az autó arrafelé értelemszerűen nem tud menni (az önjáró autók ellenzői ezt az érvet egyébként elég gyakran hangoztatják is). Gondok vannak továbbá a sűrű esővel is, vélhetően a tájékozódáshoz használt radarrendszer válik hasznavehetetlenné ilyen körülmények között – az pedig nyilván gond, és nem is kicsi, hogy amikor elered a sűrű eső, az autó egyszerűen leáll, és csak akadályozza a forgalmat. Mi több, a Google a járművet még havon sem tesztelte, és nem volt csúszós úton végzett próba sem. Chris Urmson, a Google projektvezetője szerint nagyjából 11 év tapasztalata után lesz az autó olyan hatékony, „mint egy 16 éves”, aki éppen megszerezte a jogosítványt. Ha ebből indulunk ki, akkor nagyon úgy tűnik, hogy a Google bevezetésre vonatkozó korábbi tervei túlságosan is optimisták voltak.

Címkék