- 2014. november 24., 15:29
A várakozások alatt teljesít a Samsung Galaxy S5, már ami az eladásokat illeti - ez is a baja a Samsung Mobile-nak.
Hirdetés

Korábban már írtunk arról, hogy a Samsung mobil üzletágának nem igazán megy jól mostanában, és nemcsak a kínai gyártók (Xiaomi, Lenovo, Huawei és társaik) miatt kell aggódniuk, de úgy általánosságban is visszaestek a bevételeik. Ennek kapcsán a Samsung vezetése is elismerte, hogy a bevételek visszaesése részben a Galaxy S sorozat iránti érdeklődés megcsappanásának köszönhető, most viszont az is kiderült, hogy mennyire: az S5-ből körülbelül 40 százalékkal adtak el kevesebbet a tervezettnél. A gyártó eredetileg úgy kalkulált, hogy a siker még az S4-nél is nagyobb lesz, így eleve 20 százalékkal több mobilt készített, de a felhasználók nem érezték úgy, hogy a készülék ennyire vonzó lenne az elődhöz képest, így nem igazán váltottak.

Az eladások visszaesése különösen jelentős (50 százalékos) volt a kínai piacon, amiben már érezhető a versenytársak hatása, de igazából az USA-t leszámítva mindenhol rosszul teljesítettek a koreai készülékek. A tervezett válaszról korábban már írtunk: a Samsung 30 százalékkal csökkenti az új modellek számát, növeli a költséghatékonyságot az azonos komponensek felhasználásával, a felső kategóriát pedig a prémium anyagok felhasználásával teszi vonzóvá.

Ez is érdekelhet
2023. november 3., 08:00
2021. január 29., 09:05
2020. június 5., 17:00