Nincs időd napi szinten követni az eseményeket? Iratkozz fel heti hírlevelünkre! E-mail cím:

Nyomkövetéssel pontosítaná az értékeléseket az Uber

Címkék:
01-27
A taxisok kedvenc startupja, az Uber a telefonokba épített szenzorokkal szeretné pontosabbá tenni az értékeléseket.

Aki az elmúlt napok eseményeinek dacára sem tudná, az Uber egyik kifejezetten hasznos szolgáltatása, hogy lehetővé teszi a sofőrök és az utasok értékelését – így az idegesítő ügyfelek, a bénán vezető sofőrök kiszűrhetőek. A cég most egy olyan programot indított, melyben a telefon GPS-e mellett a gyorsulás- és helyzetérzékelők jeleit is feldolgozzák, így teljes képet nyernek arról, hogy az adott sofőrnek milyen a vezetési stílusa.

Ezek az adatok azért fontosak az Uber számára, mert így egy ellenőrzési lehetőséget kapnak az ügyfelek által leadott értékelésekhez: ha valaki például egy sofőrről azt írja, hogy végig rángatott az autó, akkor ki lehet deríteni, hogy ennek az állításnak van-e valóságalapja, bent maradhat-e az értékelések között. Egy másik lehetőség: ha azt látják, hogy a sofőr állandóan ide-oda pakolgatja a telefont, akkor egy új tartót ajánlhatnak fel neki – ha pedig valaki rendszeresen túl gyorsan vezet, neki is szólhatnak, hogy kicsit vissza kéne fognia versenyzői hajlamait.