- 2016. március 30., 15:58
A vártnál is jobban zsugorodik a táblagépek piaca, és ez nem csak a nagy neveket, de a kis gyártókat is érinti.
Hirdetés

Az ABI Research által most publikált elemzés szerint a vártnál is gyorsabbnak tűnik a táblagépek piacának eróziója, a forgalmazott darabszám pedig 2021-re már a 140 millió alá is benézhet – természetesen az egész világra értve.

A cég szakértői szerint a korábbi, viszonylag lassú csökkenés annak volt köszönhető, hogy a fejlett piacokat az ismertebb márkák modelljei már telítették, a vásárlók pedig nem cserélték ezeket évente, így a hangsúly az üzleti beszerzésekre tevődött át. Közben viszont a korábban megmentőnek tekintett ázsiai piacokon sem következett be fellendülés, a „noname”, vagy inkább fehérdobozos gyártók termékei helyett inkább itt is a nagyobb nevek felé, illetve a phabletek irányába mozdult el az érdeklődés. Jeff Orr, az ABI Research kutatási vezetője külön ki is emelte Kínát, ahol a fehérdobozos áruktól a helyi- és világmárkás tabletek felé mozdult el a kereslet. Tekintettel arra, hogy a folyamat Kínán kívül Délkelet-Ázsiában, Közép- és Kelet-Európában és Latin-Amerikában is érezhető, a fehérdobozos gyártók kemény időszak elé nézhetnek.

Ami a jövőt illeti, a hangsúly folyamatosan a fejlődő piacok felé tevődhet át: 2015-ben ezek még csak az eladott darabszám körülbelül 37 százalékáért voltak felelősek, de a cég előrejelzése szerint 2021-re az arány 57 százalékra nőhet.