- 2017. február 13., 11:53
Jött, látott és egyelőre úgy tűnik, hogy győzött a Samsung a VR-szemüvegek piacán. Azért még nem lefutott a meccs.
Hirdetés

A Samsung viszonylag fiatal szereplője a VR-piacnak, viszont máris az élre tört: a legfrissebb statisztikák alapján a Gear VR-ral valósággal letarolta a piacot, a torta több mint 70 százalékát megszerezve. A siker legfőképp annak köszönhető, hogy a Samsung olcsón, kb. 30 ezer forintos áron kínálja portékáját, amely ennek ellenére kiváló mozgáskövetéssel rendelkezik. Ez nem is csoda, ha figyelembe vesszük, hogy a kütyüt a koreai vállalat az etalonnak számító Oculus Rift gyártójával, az Oculussal közösen tervezte. A Gear VR kedvező ára némileg csalóka, hiszen a hardver kijelzőt nem tartalmaz, ezt a szerepet a Samsung valamelyik (csúcs)telefonja tölti be. Ez azonban nem akadályozta meg a kiváló eredményt, mivel a Samsung a kompatibilis modellekből (összesen hat készülék: Galaxy S6, S6 edge, S6 plus, S7, S7 edge, Note 5) együttesen jóval több, mint 100 millió talált gazdára.

Összesen 4,5 millióan gondolták úgy, hogy vesznek egy Gear VR-t, és mivel a piac egyelőre összességében nem sokkal nagyobb, a SuperData felmérése szerint ez elég is volt ahhoz, hogy a Samsungé legyen a piac 71,6 százaléka. A Samsungot egyébként nagyban segítette, hogy a Galaxy S7 és S7 edge modellekhez a telefont előrendelőknek ajándékba adta a készüléket.

A második legnépszerűbb eszköz a Sony PlayStation VR volt, de már belőle is majd’ hatszor kevesebb fogyott. Ebben az évben viszont már nem lesz annyira könnyű dolga a Samsungnak, mivel a HTC-féle Vive és a Google-féle Daydream egyaránt erős versenytársnak ígérkezik. Előbbi kiváló minőségével lehet népszerű, utóbbi pedig azért, mert elég sok gyártó sorakozott fel mögötte (ASUS, Huawei, Lenovo – hogy csak a legfontosabbakat említsük).

Ez is érdekelhet
2023. november 3., 08:00
2021. január 29., 09:05
2020. október 15., 12:00