Nincs időd napi szinten követni az eseményeket? Iratkozz fel heti hírlevelünkre! E-mail cím:

Egyetlen gyártó tette zsebre a mobilpiaci profit 83 százalékát

2017. március 09. - spidermanSzólj hozzá!

03-09
Na melyik gyártó kereste halálra magát a telefonokon 2016-ban? Persze, hogy az Apple. Mint korábban is.

A Strategy Analytics elemzése szerint a mobiltelefonok piaca tavaly is igen nagy biznisz volt, összesen 53,7 milliárd dolláros profitot termelt a gyártók számára. A piaci szereplők viszont nagyon eltérő arányban részesedtek a sikerből! Tekintve, hogy évek óta az Apple és a Samsung viszi haza a profit szinte egészét, nem számít meglepetésnek, hogy 2016 nyertese is az almás vállalat lett, amely a piackutató számítása szerint 44,9 milliárd dollárt tett zsebre, és ezzel elvitte a teljes profit 83 százalékát. A Samsungnak sem ment rosszul, 8,3 milliárd dolláros pluszban zárt, amiben a Note 7 buktája is benne van; a phablet nemhogy pénz nem hozott, hanem milliárd dolláros veszteséget termelt a koreai vállalat számára. A Samsung a piaci profit 16 százalékát tudta realizálni. A két legnagyobb gyártó összesen a torta 99 százalékát szerezte meg, így az összes többi gyártó a maradék 1 százalékon osztozott. Ami persze nem azt jelenti, hogy mások ne tudtak volna a teljes volumenhez viszonyítva pár százalékos eredményt elérni, hiszen a teljes profit nemcsak a nyereséges cégek profitját tartalmazza, hanem a nem túl jó évet zárt vállalatok veszteségeit is.

Az viszont mindenképpen elgondolkodtató, hogy a kínai gyártók hiába jönnek fel egyre jobban darabszámok tekintetében, annyira nyomott áron dolgoznak, hogy jelentős profitot nem igazán tudnak termelni. A Huawei talán az egyetlen kivétel, hiszen ő az a gyártó, aki a csúcskészülékeknél nemcsak képességek, hanem ár alapján is partiban van a többiekkel. Ezzel együtt sem érte el a Huawei profitja az 1 milliárd dollárt, igaz ehhez nem sok kellett volna, csupán 71 millió dollár hiányzott.