Nincs időd napi szinten követni az eseményeket? Iratkozz fel heti hírlevelünkre! E-mail cím:

Cipőt a cipőboltból… vagy a Xiaomitól

2017. március 10. - spidermanSzólj hozzá!

03-10
Egyre több vasat tart a tűzbe a Xiaomi, a kínai vállalat most már okoscipőben is utazik.

A Xiaomi a kiváló ár/érték arányú telefonjairól lett ismert, azóta azonban a vállalat egy sor más terméket is elkezdett fejleszteni, piacra dobott például több okoskarkötőt is. Most a divatiparba is be szeretné tenni a lábát a cég; már el is készült első okoscipője, amely a 90 Minutes Ultra Smart Sportswear nevet kapta. A Xiaomi renoméját jól jelzi, hogy a készüléket nem egyedül fejelsztette, hanem az Intellel közösen. A chipgyártó a Curie modult adta, ez az okos funkciók agya. A cipő elsősorban a megtett lépések számát gyűjti, ebből kiindulva pedig a megtett távolságot és az átlagos sebességet is kiszámolja nekünk, illetve azt is megtudhatjuk, hogy mennyi kalóriát égettünk el a nap során. A cipő nem egyedül dolgozik, az adatokat Bluetooth segítségével telefonra továbbítja, a mobil az, amely az információkat tárolja, rendszerezi és persze meg is mutatja.

A Xiaomi szerencsére nemcsak az okos funkciókra helyezte a hangsúlyt, a cipő kényelmes viseletnek is tűnik, hiszen csúszásgátló béléssel és légpárnával is ellátták, és még antibakteriális bevonatot is kapott. Ára sem lesz vészes, kb. 13 ezer forintnyi jüanért lehet majd megvásárolni. Az egyetlen szépséghiba az, hogy a Xiaomi egyelőre csak Kínában fogja piacra dobni első okoscipőjét.