A Vodafone szépen lassan elkezdte letiltani a hirdetéseit azokon a weboldalakon, amelyek hamis híreket és/vagy uszító tartalmakat közölnek. Hamis, személyeket vagy vállalatokat lejárató hírek már régóta léteznek, de eddig nem zavartak túl sok vizet – akkor kerültek az érdeklődés középpontjába, amikor felmerült annak lehetősége, hogy a hamis hírek komolyan befolyásolták a közvéleményt az amerikai elnökválasztás előtt, hozzásegítve ezzel Donal Trumpot az elnökséghez.
A hamis hírekkel és azok blokkolásával komolyan foglakozott a Facebook és a Google is, egyes vállalatok pedig már korábban felbontották a hirdetési szerződést minden olyan oldallal, amelyen megkérdőjelezhető az anyagok hitelessége. Most a Vodafone is csatlakozott hozzájuk; habár a szolgáltatónak lehetősége lenne a tartalmak blokkolására is, az internet szabadságát a vállalat nem szeretné megsérteni. Így a hirdetéseket vonja vissza azokról a weboldalakról, amelyek elsődleges célja a közvélemény manipulációja.