Nincs időd napi szinten követni az eseményeket? Iratkozz fel heti hírlevelünkre! E-mail cím:

Megnéztük a Konka újdonságait

2017. június 08. - spidermanSzólj hozzá!

06-08
A tervezők alaposan kitanulták a szakmát, az LG-től pedig kiváló panelek érkeznek; a sikerhez ennyi pedig elég is.

A kínai tévégyártók gombamód nőnek ki a földből a Konka viszont nem friss versenyző, 1980 óta űzi az ipart. A vállalat elég nagy szereplőnek számít a kínai piacon, és az új fejlesztésekhez is bátran szokott nyúlni. A siker egyik záloga az, hogy a tévékben használt paneleket a Konka nem hazai beszállítóktól, hanem az LG-től vásárolja (az más kérdés, hogy a paneleket az LG viszont főleg Kínában gyártja).Ez jól látszik a termékpalettán is, hiszen a csúcsot jelenleg az OLED-tévék és a

Nano Cell Color LCD-tévék jelentik, a prototípusok között pedig láttunk egy olyan OLED-tévét, amelynek mindkét oldala kijelző. Ismerős? Nem véletlen, az LG is mutatott ilyet a Las Vegas-i CES-en (egyébként már tavaly is). Az LG még nem készített kereskedelmi forgalomban is kapható verziót, a Konka viszont úgy tervezi, hogy a kétarcú készüléket hamarosan piacra dobja, erről árulkodik az is, hogy a tévének már pontos típusneve is van: OLED55V90DU.

Az árról és az elérhetőségről egyelőre nincs infó, az viszont biztos, hogy a kétoldalas kialakítást elsősorban üzleti felhasználók tudják majd kamatozatni – repülőtéren például kisebb helyet foglalhatnak el az információs táblák.

A Konka egyébként egy az egyben az LG termékpalettáját másolja, már abban az értelemben természetesen, hogy az OLED-tévék és a Nano Color LCD-k mérete és kialakítása pontosan az LG paneljeihez igazodik. OLED-ből 55, 65 és 77 colos képméret elérhető, az LCD-tévék között viszont akár 85 colos példány is van.

Sőt, a prototípusok között egy 8K-s modellt is láttunk (szintén LG panellel szerelve). A Konka a dizájnt viszont saját maga tervezi; a vékony keretes és egyébként is vékony OLED-tévék remekül mutatnak. A képminőséget a demó anyagok alapján nem igazán lehet leszűrni, de abból a szempontból a tévék tudása mindegy is, hogy a Konka európai terjeszkedést nem tervez; kiskereskedelemben a hazai piac egyelőre bően elégnek tűnik, a határokon kívül pedig csak olyan nagyobb partnerekkel van együttműködés, mint például szállodák.