Nincs időd napi szinten követni az eseményeket? Iratkozz fel heti hírlevelünkre! E-mail cím:

Az útra vetített jelekkel előzné meg a baleseteket a Mitsubishi

2017. október 12. - spidermanSzólj hozzá!

10-12
Az új típusú rendszert a meglévők mellé telepítené a japán vállalat; a környezetnek ad majd fontos információkat.

Az elektromos autók terjedése az élet sok területén hoz majd változásokat, és nemcsak az autók tulajdonosainak, hanem a gyalogosoknak is alkalmazkodnia kell az új technológiákhoz. Szakértők már korábban is foglalkoztak azzal, hogy az elektromos autók túl halkak – menet közben a gördülési zaj valamennyire hallható, viszont egy álló helyzetben lévő EV-nél nem lehet például azt sem megmondani, hogy parkol-e vagy menetkész állapotban van. Ha egy nagyobb parkolóban gyalogolunk a sorok között, fokozott óvatosság szükséges, mert ha valaki éppen elindulna egy elektromos autóval, akkor arra hang nem fog utalni. Persze mondhatjuk, hogy elsősorban a vezető felelőssége kell, hogy legyen az, hogy meggyőződik a biztonságos feltételekről indulás előtt, de az biztos, hogy sosem árt, ha van egy extra rendszer, amely segíthet a balesetek megelőzésében.

A Mitsubishi SSLS (Safe and Secure Lightning System) névre hallgató megoldása egy komplex rendszer, amely az autó oldalaiba épített projektorból és a szélvédőbe épített kijelzőből áll. Mind a projektorok mind a kijelző nappal is jól látható képet vetít az aszfaltra, amelyekkel a forgalom többi szereplőjét és a gyalogosokat is figyelmezteti különféle helyzetekben – de a kifejlesztésekor elsősorban az éjszakai balesetek megelőzése lebegett a mérnökök szeme előtt. Tolatásnál vagy ha a parkolóból éppen kiállnánk, akkor a haladás irányát például nyilak jelzik, megállás után pedig, ha leállítjuk a motort, akkor oldalt jelenik meg az ajtók nyitására figyelmeztető piktogram. A hátsó szélvédőbe integrált kijelző további jelzésekkel szolgálhat, megállásnál például egy STOP tábla rajzolódhat ki rajta. A jelzéseket intelligens vezérlő irányítja, amely automatikusan felismeri, hogy mit fogunk csinálni, és ennek megfelelően adja a jelzéseket.

Nem ez az első rendszer, amely hasonló funkcióra képes, korábban például a BMW is mutatott be olyan projektort, amely a normál lámpával kombinálva vetített információkat az útra, igaz a német gyártó rendszere elsősorban a vezetők számára készült (pl. GPS, út menti akadályok felismerése) , nem pedig azért, hogy a gyalogosokat védje.