- 2015. július 27., 17:34
Az első város, ahol a szállítások megkezdődtek, Tajpej, hiszen az infrastruktúra még csak itt épült ki.
Hirdetés

Amint arról korábban beszámoltunk, a Gogoro valamint a tajvani kormány közösen finanszírozzák azt a projektet, amelynek keretén belül a fővárosban, Tajpejben számos elektromos töltőállomást állítottak már fel (de a jövőben az infrastruktúra még tovább fog bővülni). A Gogoro elektromos robogója érdekes koncepcióra épül: az akkumulátorokat töltés helyett egyszerűen cserélni kell. Amikor lemerülőben van az áramforrás, akkor fel kell keresni egy GoStation töltőt, behelyezni a saját akkut, és helyette kivenni egy másik, teljesen feltöltött példányt – az állomás természetesen a leadott akkut is fel fogja tölteni, de azt nem az eredeti tulajdonosa kapja vissza, hanem más fogja tovább használni. Először egyébként a Las Vegas-i CES-en hallottunk róla.

Taipei ideális helyszínt biztosít a tesztnek, mert a robogó nagyon népszerű közlekedési forma az utcákat valósággal ellepik a kétkerekűek, a piros lámpáknál csúcsforgalomban nem ritka az sem, hogy akár 20-30 robogó gyűlik össze minden kereszteződésben.

Az egyetlen személy szállítására alkalmas robogó ára 128 ezer tajvani dollár (kb. 1,1 millió forint), az első példányokat azok a vásárolók kapják meg, akik előrendelésüket már korábban leadták. A robogó ára tartalmazza a töltés költségét az első két évben, utána havi előfizetési díjat kell majd fizetni, amelynek összege 3-7 ezer forint között várható. A Gogoro a további tervekről egyelőre nem nyilatkozott, de nyilván a cél további városok meghódítása – első körben azonban minél több tapasztalatok kell begyűjteni Tajvanon.

Címkék