Az LG továbbra is az OLED-re és az LCD-tévékre koncentrál
Hogy ez mit jelent? Az LG 136 és 118 colos méretben gyárt olyan tévéket, amelyek minden egyes képpontjához saját fényforrás tartozik; már csak a méretből adódóan is olyan eszközökről van szó tehát, amelyek luxuslakásokban lehet elképzelni. És akkor az árról még nem is beszéltünk, a kisebb verzió ára is jóval 200 ezer forint felett van, azaz cirka 70-80 millió forintról beszélünk. Ez annyi, mint egy kisebb lakás ára.
Az LG-nél is tudják természetesen, hogy mainstream akkor lesz a dologból, ha csökken a képátló és az ár, a helyzet azonban az, hogy ha valakinek, akkor az LG-nek aztán tényleg semmi oka a sietségre. Az LG Display olcsón és kiváló minőségben valósággal ontja magából az OLED-paneleket, amiket nemcsak az anyavállalat használ, hanem lényegében minden rivális – még a Samsung is, aki saját QD-OLED-paneleket is gyárt, valamint a Sony, aki kezdetben csak a Samsung paneljeit alkalmazta. Ez pedig azt jelenti, hogy az LG a prémium szegmensben piacvezető, panel szinten pedig monopóliuma van. Kényelmes helyzet, az egyszer biztos.
A dél-koreai vállalatnál a fókusz tehát jelenleg az OLED-tévéken, az LCD-k szegmenségben pedig a QNED-eken van. De ezzel együtt is, az LG folyamatosan fejleszti a Micro LED-et is, és biztosak vagyunk benne, hogy ha a helyzet úgy kívánja, akkor azonnal meglesz a válasz a változó piaci környezetre.